HOE WIJ
ONDERWIJS GEVEN
Bij ons draait alles om onderwijs. We zijn trots op onze aanpak, waarbij we niet alleen uit boeken leren, maar ook aandacht geven aan vaardigheden en persoonlijke groei. Onze docenten zijn er voor jou, en we bieden een veilige en stimulerende leeromgeving. Lees meer over hoe we dat doen, wat je kan verwachten en onze lestijden.
Werken met les- en leerdoelen
Elke les werken wij met les- en leerdoelen. Het leerdoel geeft richting aan het leren. Werken met leerdoelen stimuleert meer verantwoordelijkheid bij de leerlingen.
Formatief handelen en EDI
Door middel van formatief handelen en EDI (Expliciete Directe instructie) leren wij de leerdoelen te beheersen. EDI is een methodiek die stapsgewijs ervoor kan zorgen dat de leerling het leerdoel eigen kan maken.
Door middel van het formatieve handelen wordt gecheckt in welke mate de leerlingen het leerdoel beheersen.
In de klas
Verschillende opstellingen in leslokalen
De opstellingen in de lokalen zijn aangepast op het lesdoel en de werkvormen die worden gebruikt om het leerdoel te behalen. Zo werken we op school met verschillende opstellingen. Denk hierbij aan de traditionele bus opstelling, maar ook groepsopstellingen.
Werken met boeken en een laptop
Wij werken in de lessen met boeken en laptops. We maken steeds meer gebruik van digitale programma's in de les. Hiervoor is het nodig dat leerlingen een laptop meenemen naar school. Als school hebben we een aantrekkelijk aanbod afgesproken met De Rent Company. Wij bieden een volwaardig alternatief wanneer het aanschaffen van een laptop niet mogelijk is.
Afwisseling tussen theorie en praktijk
In het wekelijkse lesprogramma is er veel afwisseling tussen theorielessen en praktische lessen. Daarnaast lopen de leerlingen stage binnen de school (bij de receptie en catering) en buiten de school.
We werken ook met DOE-weken waarin we verschillende activiteiten en excursies aanbieden gericht op sociale en emotionele ontwikkeling en vakoverstijgende projecten.
HET LESROOSTER
Op het Reeshof College gelden lesuren/·blokken van 30, 45, 90 minuten. Bij de praktijkvakken is een combinatie van bovenstaande mogelijk. Leerlingen vinden het rooster in Magister.
Dagrooster
08.30 uur - 09.00 uur | mentorles |
09.00 uur - 09.45 uur | 2e lesuur |
09.45 uur - 10.30 uur | 3e lesuur |
10.30 uur - 10.45 uur | ochtendpauze |
10.45 uur - 11.30 uur | 4e lesuur |
11.30 uur - 12.15 uur | 5e lesuur |
12.15 uur - 12.45 uur | lunchpauze |
12.45 uur - 13.30 uur | 6e lesuur |
13.30 uur - 14.15 uur | 7e lesuur |
14.15 uur - 14.30 uur | middagpauze |
14.30 uur - 15.15 uur | 8e lesuur |
15.15 uur - 16.00 uur | 9e lesuur |
16.00 uur - 16.45 uur | 10e lesuur |